Erkek Annesi Olmak

Yaşantımız boyunca hep süslü şeyler ile başlangıç yapıyoruz...

Küçük bir kız çocuğu, yetişkin bir genç kız sonrasında ise anneliğe  doğru hızlı adımlar ile devam eden bir yolculuk gibi aslında hayat, her anlamda sizi hazırlıyor. 17 yaşında  bir eş seçiminden sonra başladı bu serüven.

 Evliliğe atılan ilk adım sonrasında rota oluşturuldu. Harita gibi düşünüyorum ben evliliği 😁 Yönü belirleyen siz oluyorsunuz tercihler sizin doğrultunuzda ilerliyor. Hayatımın en doğru tercihini eşimle çıktığımız bu yolda verdim. 

22 yaşında evlendik. 1,5 yıl sonra karnımdaki o tatlı heyecanı hissettiğimde, çok değişik duygular içine girmiş olduğumu anladım. Haritadaki en büyük nokta o oldu 😂 Dünyanın en derin merkezini içimde hissettim ❤️ 

Deniz Poyraz Dünya'ya Geldi

Güzel bir hamilelik dönemi yaşadım başları zor ve korku doluydu düşük tehlikesi yaşadım bu dönemde eşimin Yanımda olması bana en büyük desteği onun vermesi paha biçilmezdi yükümü hafifletti düşüncelerimi önemseyerek bana hep destek oldu bu dönem 2-3 ay sürdü sonra normal bir gebeliğe devam ettim. Aşermeler falan sonra hiç nazım mazım bitmedi 🤣Hamileliğim boyunca hissiyatım erkek çocuk annesi olacağım yönünde idi, öyle de oldu. Ayrıcalıklı değil erkek ya da kız. Ama bir kadın olarak nasıl değişik bir duygu aynı cinste bir çocuk doğurmamak tedirginliklerini de yaşamadım değil. Doğum zamanı vs. kucağımıza aldığımız o vakit, değişik duygular içinde olmanın farklı bir heyecanı. Rota işte şimdi oluşturuldu. Dünya’ya hoşgeldiniz, bizim dünyamızın içinde DENİZ POYRAZ adında küçük bir erkek çocuğu …. 

Tedirginlik ve Kaygılar

5.5 yıl flört sonucu ve evlilik toplamında, 7 yıl sonraki en güzel meyve, en tatlı heyecan, en zor başlangıçlar. Sonra tedirginlikler,  ya kaybedersem?. Zaten bize ait değil ki?. Doğum gibi ölümde bir başlangıç ama bunu en başında düşünemiyor insan.

Zamanla bilinçlenerek tüm tedirginlikleri aşıyorsunuz.

Oğlum doğduktan sonra da bu bende aynen böyle ilerledi. Herkese karşı bir cephe alıyorsunuz sanki savaşa gidiyorsunuz 🤣 ‘‘Öpme!,  elleme!,  koklama! bebek o daha, mikrop kapar” gibi her annenin yaşadığı tedirginlikleri yaşamıyor da değilsiniz … zamanla aşıyorsunuz bu bende böyle oldu. 30-40 kere hastalandı. Sonra dedim ”dur!, alış!, kendine gel! Bu çocuk Sana ait değil!. Sev, koru ama çok bağlanma! sınanırsın!” derken bir şekilde büyüdü gitti. Şimdi 6.5 yaşında. Bize bağlı, vicdana dayalı, merhameti içinde. 

Kısacası; Erkek annesi kız annesi diye ayrım bir kavram benim hayatımda yok ve de hiç olmayacak. Cinsiyete bağlı dayatmadan yaşamalıyız anneliği. Kız anneleri daha dikkatli olmalı yada erkek anneleri daha dikkat etmeli gibi bir kavram asla kabulüm değildir!. Çocuklar eşit büyür! Sevgi verirsen, saygı verirsen tohumları daha güzel açar. Sen ne verirsen erkek yada kız ayrım edilmeksizin öyle büyür! Dikkat etmesi gereken, anne ve babalardır. Erkek çocuğu var olan birinin rahat ve gevşek tavırları beni rahatsız eder. Ne olursa olsun çocuğa verilecek en güzel şey ADALET, SEVGİ, SAYGI, HOŞGÖRÜ VE EMPATİDİR.  O yüzden siz değerli anne ve babalar ilk önce kendinizi yetiştirin.😌

Biz büyük bir dünya oluşturduk. Umarım  o bu büyüdüğü dünyada kendini değiştirip kirletmez.🙏🏼 Erkek annesi olmak ayrıcalık değildir.

Kız / Erkek  annesi olmak eşitliktir…


Konuk Yazar: Ezgi YILMAZ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on whatsapp
Share on print
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on whatsapp
Share on print
Share on email

2 Comments

  1. Damla Yüksel dedi ki:

    Bayıldım canım Ezgicim çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık 😘

Bir cevap yazın

Kategoriler
Arşivler

Son Yazılar